-->

środa, 20 sierpnia 2014

Altered photos DIY

Są różne metody ręcznego obrabiania zdjęć. Tutaj przedstawiam tylko drapanie i malowanie na mokro.
Oryginalne zdjęcie wyglądało tak:

Jak widać i ostrość i tło słabe, ogólnie takie zdjęcie do niczego się nie nadaje.

Po przeróbce zdjęcie wygląda tak:


Zdjęcia przerobione tak drastycznie nadają się do wszelakich projektów artystycznych, ale w rodzinnym albumie już miejsca nie znajdą. 

1. Zdjęcie zostało namoczone na 30 sekund w misce z ciepłą wodą.
2. Postarzyłam rogi i brzegi skrobiąc grubym papierem ściernym.
3. Delikatnie, skalpelem zdrapałam emulsję z szyldu, samochodów, okien, krawędzi dachów, zaznaczyłam też warstwy sukienki. Wszystkie ciemne powierzchnie doskonale nadają się do drapania.
4. Następnie namoczyłam zdjęcie na kilka sekund, aby usunąć wiórki emulsji, które po zastygnięciu tworzą nieładne zgrubienia.
5. Woda, kapelusz, buciki samochody i chodnik (czyli jasne elementy) pomalowałam delikatnie farbami Ayeeda. Można spróbować farb akrylowych, plakatówek, czy nawet akwareli, z małą ilością wody.
6. Na koniec dodałam fioletowe krople jako ramkę i gotowe.

Zdjęcie należy pozostawić do swobodnego wyschnięcia, uważając żeby nie przykleiło się do powierzchni, na której leży, łatwo je potem podrzeć.

2 komentarze :

  1. Wow nawet nie wiedziałam, że zdjęcie można tak pięknie zmienić i to jeszcze na plus :) wygląda to na prawdę super!!

    OdpowiedzUsuń